نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
9078
-
الف
+

«بهناز جعفری» مدیر سریال «بچه مهندس» را بیشتر بشناسید+ویدیو

در این گزارش با «بهناز جعفری» بازیگر سریال های «بچه مهندس» و «آب پریا» بیشتر آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «بهناز جعفری» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران، زاده ۱۳۵۳ خورشیدی در تهران است.

وی دوره های بازیگری را زیر نظر «گلاب آدینه»، «رویا تیموریان» و «سپاه منصور» در دوران مکتب و لیسه گذرانده است.

بانو جعفری سال 1372 در 19 سالگی با تیاتر «سلطان مار» فعالیت هنری اش در تیاتر را آغاز کرد.

«بهناز جعفری» دانش آموخته رشته ادبیات نمایشی است وی از سال 1373 با ایفای نقش کوتاهی در فلم «روسری آبی» به کارگردانی «رخشان بنی اعتماد» وارد دنیای بازیگری شد.

او برای ایفای نقش در این فلم از بیستمین جشنواره فیلم فجر ایران، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مکمل زن را گرفت.

بانو جعفری در سال 1375 با سریال تلویزیونی «غبار نور» وارد تلویزیون شد اما نقطه عطف دوران هنری‌اش را می‌توان سال‌های 79-80 دانست.

او با درخشش در سریال محبوب «خاک آشنا» ساخته «ابراهیم حاتمی‌کیا» به چهره‌ای آشنا تبدیل شد و همان سال در سریال «دوران سرکشی» ساخته «کمال تبریزی» نیز ایفای نقش کرد.

«بهناز جعفری» سرانجام پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین نقش مکمل زن بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در فلم سینمایی «خانه‌ای روی آب» به اوج شهرت خود رسید. 

وی در سال 1388 در دو سریال «عبور از پاییز» به کارگردانی «مسعود شاه محمدی» و «کلانتر3» ساخته «محسن شاه محمدی» به ایفای نقش پرداخت.

از دیگر سریال هایی که «بهناز جعفری» در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به «مختارنامه» ساخته «داوود میرباقری» در سال 1389 خورشیدی اشاره کرد.

وی در سال 1391 خورشیدی در سریال پربیننده «آب پریا» ساخته «مرضیه برومند» در نقش «ابرپری» به ایفای نقش پرداخت. 

«نفس» به کارگردانی «جلیل سامان» از دیگر سریال های پربیننده با بازی بانو جعفری است که در سال 1396 از رسانه ملی ایران نشر شد.

بهناز جعفری توانست جایزه بهترین بازیگر زن از چهارمین جشنواره تلویزیونی جام جم را برای بازی متفاوتش در سریال «زیر پای مادر» از آن خود کند.

سریال «بچه مهندس1» ساخته «علی غفاری» محصول سال 1397 از آخرین آثار تلویزیونی است که وی در آن نقش آفرینی کرده است.

بانو جعفری در این سریال کرکتر «منیره جاهد» مدیر یک یتیم خانه را ایفا کرده است که رفتار خوبی با اطفال آن جا ندارد.

این سریال هم اکنون هر روز ساعت 4 عصر به وقت تهران ، 5 عصر به وقت کابل و 5:30 عصر به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم2 نشر می شود.

از فعالیت‌های اخیر او در سینما می توان به بازی در فلم های «لانتوری»، «خشم و هیاهو»، «هفت‌ماهگی» و «خانه دختر» اشاره کرد.

بهناز جعفری همچنین برای نقش‌آفرینی در فلم «تلفن همراه رئیس‌جمهور» موفق به دریافت دیپلوم افتخار بهترین بازیگر زن سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

بازیگری جدی‌ ترین مقوله زندگی «بهناز جعفری» است چرا که وقتی در سال 1393 خورشیدی از زبان داکتر خود شنید که به بیماری ام‌اس مبتلا شده، نه‌ تنها با انگیزه و تلاش بیشتری به فعالیت خود ادامه داد و تصمیم به نابودی بیماری خود گرفت بلکه هیچ‌گاه از انرژی‌اش کم نشد و چه‌ بسا هنر بازیگری را با شور بیشتری ادامه داد. 

گفتنی است سریال های «یاد آوری»، «بیداری»، «عبور از پاییز»، «آمین»، «نفس»، «آب پریا»، «عبور از پاییز»، «آمین»، «کلانتر3» و «101 راه برای ذله کردن»  با نقش آفرینی بانو جعفری از شبکه آی فیلم2 نشر شده است.

م ح

نظر شما
ارسال نظر